Voorbereidingen in volle gang (deel 1)

13 december 2017 - Reusel, Nederland

Het heeft enige tijd geduurd alvorens ik weer een stukje plaatste op mijn weblog. De reden daarvan is simpel; er was gewoon niks te melden, nou ja niks is ook niet helemaal waar. De voorbereidingen zijn immers in volle gang en ikzelf ben er in mijn hoofd eigenlijk erg veel mee bezig. Naast het vele kilometers vreten heb ik inmiddels ook al mijn spullen die ik mee wens te slepen bij elkaar gesprokkeld. Eerder had ik al geschreven dat ik niet al te veel spullen mee zou willen gaan nemen, maar dat bleek niet zo makkelijk te zijn als dat het lijkt. Had ik eerst de rugzak nog gevuld tot ruim 13 kilogram, en ik kon zo echt niet meer iets verzinnen wat ik thuis zou laten. Alles wat ik had uitgestald moest toch echt mee. Na wat schiften heb ik het gewicht terug kunnen brengen tot ruim 8 kilogram, exclusief eten en drinken. Dus al met al zal hij om en nabij de 10 kilogram blijven, meer gaat het zeker niet worden.

De spullen die ik meeneem (heb ik aan of zit in de rugzak) zijn:

Rugzak met regenhoes, wandelstokken, muts, pet, buff, 2 onderlijfjes, 2 T-shirts,  blouse, 2 longsleves, fleecevest, windjack, poncho, gamaschen, 2 onderbroeken, 2 afritsbare wandelbroeken, broekriem, zwembroek, 4p sokken, wandelschoenen, sandalen, 2 zakdoeken, 2 handdoeken, gevulde toilettas, heuptas met regenhoes, documenten, geld, bankpas, wandelgidsen, MP3, I-phone, I-pad, E-book, 3-weg stekker, powerbanks, opladers, ministatief/selfiestick, zonnebril, reservebril, schrijfgerei, notitieboekje, adressenlijst, telefoonnummers,  persoonlijke medicatie, extra vitaminen, EHBO-kit, sporttape, zonnebrand, wc-papier, slaapzak, lakenzak, oordopjes, hoofdlampje, aansteker, lucifers, leatherman, zakmes, 2 noodrantsoenen, 1 spork, 2 waterflessen, extra veters, waslijn, gootsteenstop, 8 veiligheidsspelden, wasmiddel, borstel, opbergzakjes, fluitje, inlegzolen, 4 karabijnhaken, steentje.

Ik heb tot nu toe nog niet gelopen met alle spullen in de rugzak op mn rug. Dat zal ongetwijfeld nog gaan gebeuren, maar voorlopig bouw ik het langzaam op. Ik volg een trainingsschema, waarbij ik niet al te grote stappen ga zetten. Ik probeer namelijk blessure vrij te blijven, hetgeen me tot nu toe nog aardig is gelukt. Momenteel loop ik wekelijks afstanden van 1x 10-12km en 1x 15-20km. Daarnaast probeer ik dagelijks nog een uurtje te lopen. Dit zal ik tot januari voort blijven zetten waarna het trainingsschema zal worden opgevoerd, langere afstanden en ook steeds meer gewicht op mijn rug.

Ik besef dat mijn droom naast een groot avontuur ook een enorme uitdaging is, die het nodige van me zal gaan vergen. Ik zal afscheid moeten nemen van mijn "thuis", van Heidi, Neeltje, Teun & Willeke, ons mam en van al degenen die mij dierbaar zijn. Dit "loslaten" is misschien wel het meest pijnlijke proces van mijn vertrek, ook al is het maar voor tijdelijk. Ik ben hen dan ook erg dankbaar dat ze me willen laten gaan en mij deze kans geven.

Ook het gegeven dat mijn werkgever me de mogelijkheid geeft om bijna een half jaar met betaald verlof te kunnen, zodat ik deze uitdaging aan kan gaan is iets waar ik ook heel dankbaar voor ben. Dat is niet iedereen gegeven, dat besef ik goed. Nu ik er zo veel tijd voor kan vrijmaken is er met betrekking tot tijd helemaal geen druk of stress en kan ik me volledig richten op mijn doel; “het onderweg zijn naar Santiago”.

1. Cor Zelf:
    13 december 2017
    Ik denk dat je de zwembroek wel thuis kunt laten.
    Zonder zwemt net zo goed, en als schaamte optreedt, kun je ook een onderbroek aanhouden, dan is deze meteen weer fris voor morgen... :-)
    Mocht je ondanks alle voorbereidingen onderweg tot de ondekking komen dat je iets crusiaals bent vergeten, kan ik het op de motor wel komen nabrengen.
  2. Heidi 😚:
    13 december 2017
    Dat je volop in je voorbereidingen zit voor deze uitdaging dat hoef je mij niet te vertellen...😉
    Vaak zit je zoals je zelf weleens zegt in je "coconnetje"...met je gedachten al onderweg naar Compostella.🚶‍♂️🎒👞👣
    Aan je bagage zal het niet liggen.
    Nu mentaal én fysiek nog zien dat het allemaal mee zit.
    Je moet het tenslotte in je 1tje doen. Door weer en wind..
    Ik sta achter je.🍀
    Volg je hart dan kom je er wel!! ❤
  3. Heleen Van Dooren:
    13 december 2017
    Respect voor jou dat je deze uitdaging aangaat. Volg je hart en weet dat we allemaal aan je denken. Maak je droom waar en kom weer veilig terug. Dikke x van mij 😚